سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۵:۳۵
۰ نفر

گروه ورزشی: استقلال تهران در حالی مقابل ملوان‌بندر‌انزلی قرار می‌گیرد که در صورت نگرفتن 3 امتیاز از جمع مدعیان خارج می‌‌شود.

استقلال 21 اسفند در متن حاشیه میزبان ملوان خواهد بود. تصمیم غیرمنتظره سرمربی آبی‌پوشان پایتخت مبنی بر کنار گذاشتن 7 بازیکن از تیمش اختلاف میان او و ناصر حجازی را شدت بخشیده است.

رئیس سازمان فوتبال باشگاه استقلال همچنین در مورد تعطیل نشدن تمرینات در عید نوروز نیز با فیروز کریمی هم‌عقیده نیست.اختلاف میان این دو نفر در حالی بالا گرفته که علی فتح‌الله‌زاده ضمن تلطیف فضای کنونی تیم در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها استفاده از زوج کریمی - حجازی را شاهکار خود دانسته است؛ «دو پادشاه را در یک اقلیم گنجانده‌ام.»

7 بازیکن استقلال بیرون از لیست

 هیچ‌یک از مسئولان باشگاه استقلال به خودشان اجازه نمی‌دهند درباره تصمیم غیرمنتظره فیروز کریمی دست به انتقاد بزنند. عضو هیأت‌مدیره این باشگاه می‌گوید: «فیروز کریمی در مسائل فنی اختیار تام دارد.»

منصور پورحیدری ادامه می‌دهد: «هرچند معتقدم بازیکنان باتجربه استقلال باید حفظ شوند اما در نهایت این فیروز کریمی است که تصمیم می‌گیرد و البته پس از تصمیم‌گیری باید پاسخگو باشد.»

طبق آخرین اخبار سرمربی استقلال تصمیم دارد بازیکنانی چون محمد نوازی، سعید لطفی، حسین قنبری، حسین کوشکی، اشکان نامداری، احمد نادعلی و حمید شفیعی را از فهرست تیمش خارج کند. گویا کریمی بازی سعید بیات و مهدی امیرآبادی را بهتر از محمد نوازی می‌داند. وی همچنین در گفت‌وگویی به صراحت درباره حمید شفیعی گفته است: «او می‌تواند خیلی زود استقلال را ترک کند.»

اظهارنظری که واکنش منفی حمید شفیعی را به دنبال داشته است: «من مصدوم نیستم بلکه کاملاً آماده‌ام اما یک مشکل وجود دارد؛ آقای کریمی بازی من را قبول ندارد.»روز گذشته هافبک باسابقه استقلال نیز درباره تصمیم فیروز کریمی اینگونه اعتراض خود را نشان داد: «اگر به من اعتقادی ندارد همین الان رضایت‌نامه‌ام را بدهند تا از استقلال بروم.»این در حالی است که صادق ورمزیار به توصیه ناصر حجازی با گفتن این حرف که نوازی اخراج نشده، فضا را تا حدود زیادی تغییر داده است.

آخرین واکنش رئیس سازمان فوتبال استقلال در قبال تصمیمات فیروز کریمی نیز حکایت از دلخوری شدید حجازی دارد. او در این رابطه می‌گوید: «مسائل فنی دیگر هیچ ارتباطی به من ندارد. خود کریمی باید پاسخگو باشد.» اعتراض حجازی در حالی شکل رسانه‌ای به خود گرفته است که گفته می‌شود او پس از نوشتن نامه گلایه‌آمیز خود به علی فتح‌الله‌زاده هنوز هیچ واکنش جدی از سوی دوست دیرینه‌اش ندیده و همین امر موجبات دلخوری ناصر حجازی را فراهم آورده است. با این حال وی ترجیح داده همچنان خود را دوست مدیرعامل باشگاه بنامد؛ «من و فتح‌الله‌زاده هیچ مشکلی با هم نداریم.»

فتح‌الله‌زاده: حجازی و کریمی اختلاف ندارند

در حالی که شواهد و اتفاقات چند روز اخیر از اختلاف شدید حجازی و کریمی خبر می‌دهد، این مدیرعامل باشگاه استقلال است که در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود ضمن رد هرگونه اختلافی در درون کادرفنی، تأکید می‌کند: «اختلاف میان حجازی و کریمی شخصیتی نیست، اختلاف نظر است.»

وی در پاسخ به این سئوال که آیا هیأت‌مدیره به فیروز کریمی بابت نتایج پرنوسان استقلال هشدار داده است، می‌گوید: «به هیچ‌وجه. در باشگاه همدلی وجود دارد. ضمن اینکه در پایان فصل اسناد محرمانه‌ای را در زمینه حاشیه‌سازی عده‌ای علیه استقلال منتشر خواهیم کرد تا هواداران بدانند چگونه برخی شایعات در مورد تیم ما رواج پیدا کرده است.»

استقلال در حالی شرایط پرحاشیه‌ای را در آستانه روبه‌رو شدن با ملوان سپری می‌کند که شایعه بازگشت امیر قلعه‌نویی به استقلال نیز ظرف یکی، دو روز اخیر اردوی آبی‌ها را وادار به واکنش کرده است.

مدیرعامل باشگاه استقلال در این باره تأکید کرده: «قلعه‌نویی سرمربی مس کرمان است نه استقلال. در ضمن حرف زدن درباره فصل آینده نیز خیلی زود است.»نکته جالب توجه اینکه حاشیه‌های استقلال طی چند روز اخیر با هیچ واکنشی از سوی سرمربی آبی‌پوشان روبه‌رو نشده است. کریمی علاقه‌ای به توضیح دادن درباره تصمیمات فنی‌اش ندارد.

 احمدزاده: امیدوارم ملوان را دست کم بگیرند

 سرمربی ملوان بندر انزلی درباره بازی امروز می‌گوید: «یک بازی تهاجمی و زیبا. پیش‌بینی من این است.» احمدزاده که روز گذشته به طور رسمی توسط علی دایی به عنوان مربی تیم‌ملی نیز معرفی شد، امروز در ورزشگاه آزادی بازی تهاجمی را در دستور کار شاگردان خود قرار می‌دهد.

وی ضمن اشاره به حساسیت بالای این دیدار معوقه تأکید می‌کند: «امیدوارم امروز استقلالی‌ها ملوان را دست‌کم بگیرند.»او یک‌بار در بازی رفت با شکست استقلال زمینه را برای برکناری حجازی مهیا کرد. احمدزاده شاید همان اتفاق را برای کریمی رقم بزند. وی در مورد شرایط استقلال معتقد است: «آنها نسبت به بازی دور رفت تغییر کرده‌اند. شرایط بهتری دارند اما من به کسب نتیجه در بازی برابر استقلال خیلی امیدوارم.»

استقلال در دیدار امروز جدا از بازیکنان اخراجی با دو غایب مقابل تیم محمد احمدزاده قرار خواهدگرفت. خذیراوی و بیاتی‌نیا به دلیل مصدومیت نمی‌توانند تیم‌شان را همراهی کنند، این در حالی است که گفته می‌شود فیروز کریمی پس از نمایش مناسب مجتبی جباری، از این بازیکن خواسته تا با جدیت بیشتری تمرین کند. کریمی گفته است: «استقلال با جباری برمی‌گردد.»

 آبی‌ها در صورت رسیدن به برد می‌توانند تهدید جدی برای صدرنشین رقابت‌های لیگ محسوب شوند.

کد خبر 46205

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز